м. Київ, вул.Глибочицька 40 НП
Виникли питання, дзвоніть:
0 800 332 540
м. Київ, вул.Глибочицька 40 НП
Виникли питання, дзвоніть:
0 800 332 540

Аналіз компанії Tesla

Tesla (NASDAQ: TSLA) – американська компанія, конгломерат який займається виробництвом автомобілів, постачанням продуктів у сфері відновлюваної енергетики та створенням ІТ-рішень.

Серед продуктів: автомобілі, програмне забезпечення для автономного водіння (бета-версія), домашні та промислові батареї, сонячні панелі звичайної та “черепкової” форми, програмне забезпечення для менеджменту електроенергії.

У розробці: нові моделі авто (зокрема бюджетний автомобіль), дизайн власних чіпів, розвиток послуги автострахування, видобуток цінних металів, виробництво батарейних елементів (зараз компанія збирає акумулятори з батарейних елементів інших виробників), створення гуманоїдного робота.

Виторг за 2020 р. – $31,5 млрд.
CAGR виручки попередніх п’яти років – 45,7%
Прогнозний CARG на наступні п’ять років – 28,2%

Компанія на сьогодні виділяє три основні джерела доходів: автомобілі, енергетика та послуги.

Автомобілі

На сьогоднішній день лінійка продуктів включає чотири автомобілі: Model S, Model X, Model 3 і Model Y.
Частка ринку електрокарів США становить близько 60% цього року, що означає зниження з 80% за минулий рік. Але важливо розуміти, що на даному етапі формування ринку, частка має слабке значення. Вихід нових моделей, в інших сегментах за типами та ціною, від інших виробників знижуватиме частку ринку незважаючи на рекордні продажі та прибутки.

Наступного року планується запуск виробництва вантажівки Semi та пікапа Cybertruck. Останній вийде на основний для США ринок авто. ТОП-3 автомобіля з продажу в США це пікапи з часткою в 13% від усіх автомобільних продажів.

За останніми, непідтвердженими компанією новинами, замовлення на Cybertruck досягли 1,2 млн шт., що дає потенційну виручку в $80 млрд., це як 1,5 виручки, яку прогнозують на цей рік.

Також у цей сектор входить виручка від продажу електроенергії на фірмових заправках Supercharger, платежі за преміальні послуги зв’язку, доходи від регуляторних кредитів (продаж прав на викиди виробникам авто з ДВС) та продаж пакету або підписки FSD (програмного забезпечення для автономного водіння).

Навколо конкурентних переваг автомобілів компанії точаться баталії серед експертів та інвесторів.

Одні з основних, явних переваг:
– Мережа заправних станцій. Сьогодні Tesla єдиний виробник з великою мережею заправок, що на початковій стадії переходу на електроавто і дефіциту заправок дає покупцям впевненість у простоті використання авто. Компанія має понад 30 тис. конекторів (“колонок”) – близько чверті від усіх у США.
– Віддалені оновлення програмного забезпечення. Інші виробники тільки йдуть у цьому напрямі і підтвердженої моделі віддалених оновлень у великих масштабах поки що немає. Вони дозволяють покращувати як фізичні (розгін) і програмні функції непомітно споживача.
– Високі показники безпеки. Національна адміністрація безпеки дорожнього руху присудила найвищий рейтинг для всіх моделей Tesla.

Але головними факторами на поточному ринку, де є безліч нових гравців є попит.

На наявність сильного попиту на автомобілі компанії вказують такі фактори:
– Термін очікування поставки авто. На сьогодні при замовленні найдоступнішої базової версії Model 3/Y/S очікуваний термін поставок – червень 2022 р. і далі. Для дорожчих версій цих моделей – від 1 до 3 місяців. Такий “запас” замовлень є незважаючи на високі темпи нарощування виробництва, відсутності періодів зупинки виробництва у зв’язку з дефіцитом чіпів як у інших великих виробників і майже на 20% збільшення цін по лінійці авто за цей рік.
– вартість б/у щодо нових автомобілів. На офіційному сайті Tesla, б/у моделі минулорічних випусків, з нижчою дальністю ходу відносно нових, продаються за ціною дорожчою за нові. Аналогічна ситуація на відкритих торгових майданчиках. Торішній автомобіль у хорошому стані може коштувати дорожче, ніж аналогічний новий, але з очікуваннями з постачання. Це незважаючи на правило, що машина втрачає у вартості відразу при виїзді з салону.
– Відсутність знижки на комерційні покупки. Hertz, компанія орендодавець авто, має намір купити 100 тис. авто (близько 10% річного виробництва). За заявою керівництва Tesla, великий замовник не отримає жодних знижок, що характерно для таких покупок і саме замовлення здійснюватиметься в порядку звичайної черги.

Енергетика

Сегмент включає продажі продуктів з генерації та збереження електроенергії від сонця для громадян та промислових покупців.

Серед основних продуктів для громадян: сонячні панелі, системи зберігання енергії (Powerwall) і сонячний дах (видозмінені сонячні панелі, що схожі на звичайну черепицю для даху).

Головні товари для промисловості та постачальників комунальних послуг: сонячні панелі, промислові системи зберігання енергії (Megapack) та комплекс програмного забезпечення для керування мережами електроенергії (Autobidder, Powerhub, Microgrid Controller, Opticaster).

Головною перевагою компанії у цій сфері є комплексний підхід, що поєднує постачання як фізичного обладнання, так і програмного забезпечення.

Програмне забезпечення дозволяє промисловості та постачальникам комунальних послуг більш ефективно керувати електричною мережею та своїм споживанням. Засновані на машинному навчанні алгоритми в реальному часі прогнозують виробництво електроенергії, визначають найкращі шляхи для участі у задоволенні поточного попиту та допомагають встановлювати ціни на оптовому ринку електроенергії.

Що ж до розвитку напрями товарів громадян. Наразі Tesla запускає пілот Віртуальної електростанції. Жителі Каліфорнії, що мають Powerwall, можуть стати частиною єдиної віртуальної станції.
З’єднуючи різні віддалені батареї компанія створює одну з найбільших систем зберігання у світі. Одномоментне управління дозволяє бути учасником ринку як одне ціле і надавати послуги балансування мережі. Також у періоди надлишку та дешевої енергії накопичувати її, а в періоди подорожчання віддавати назад у мережу. При цьому це не впливає на стиль споживання або “страхування” запас енергії для окремих власників Powerwall. У той же час, у разі укладення договору з комунальними службами власники можуть отримати додатковий дохід.

У звітності компанія об’єднує енергетичні продукти в одне ціле у напрямках “генерація” та “збереження” тому оцінити поставки та попит на окремі продукти складно.

Але виходячи з того, що компанії знадобилося п’ять років, щоб поставити перші 100,000 Powerwalls, потім протягом року (2020/2021) компанія поставила ще 100,000 Powerwalls щорічна потужність виробництва близько 100 тис. і швидко зростає.
У той же час Маск, чотири місяці тому, заявив, що Tesla має 80,000 невиконаних замовлень. Тобто попит, як і в автомобільному сегменті, десь на півроку випереджає виробничі потужності компанії, що росте.

Послуги

Сюди входить прибуток від страхової діяльності. А також негарантійне обслуговування автомобілів, продаж вживаних автомобілів, різних роздрібних товарів (аксесуари для авто, зарядні елементи для дому, сувенірна продукція…).

Потенційно великим джерелом доходу можуть бути страхові послуги.
Якщо звичні страхові компанії розраховують премії виходячи з характеристик притаманних людині та автомобілю (вік, стать, професія…).
Tesla визначає страховий платіж залежно від стилю керування. Збираючи в реальному часі дані про манеру водіння, Tesla незалежно від особи водія, встановлює платіж виходячи з ймовірності ДТП для такого стилю водіння. Це дозволяє знижувати платежі для “акуратних клієнтів”, створювати стимули для більш безпечного водіння та підвищувати платежі за “небезпечного” стилю водіння.
На сьогоднішній день продукт працює в бета версії і тільки в штаті Техас.

Керівник

CEO – Ілон Маск, інженер-підприємець (50 років). Він не був засновником компанії, але фактично створив їх у поточному вигляді. Крім Tesla володіє бізнесом у сфері ракетобудування, штучного інтелекту та буріння тунелів. У зв’язку з цим компанії із різних секторів часто співпрацюють між собою. Так, на презентаціях польотів ракет чи тунелів транспортним засобом є Tesla.
Але що найважливіше, інженерні навички передаються між компаніями. Колишні співробітники заявляли, що інженери ракет брали участь у створенні корпусів для авто і компанії разом працюють над створенням нових видів матеріалів.

Географія доходів:
48% – США
21% – Китай
31% – інші країни

 

Ринкова капіталізація: $1044 млрд дол.
Last Price: $1 085
Стиль бізнесу: Growth

Розширений аналіз доступний передплатникам Life HUG’S

Telegram

TELEGRAM-КАНАЛ

Підписуйтесь на наш телеграм-канал, щоб першими отримувати новини про товари в маркетплейсі інвестицій, огляди зі світу інвестицій, а також приємні бонуси

Telegram